Glem ikke bolcher med logo

Bolcher med logo bliver mere og mere brugt af marketings folk. På det seneste er logo bolcher eller i det hele taget slik med logo blevet mere og mere almindeligt. Slik med logo er et meget effektivt marketingsredskab. Vi vil herunder se nærmere på hvorfor det er sådan.

Grunden til at logobolcher er effektive som marketingsredskab skal findes i at bolcher er stort set kun lavet af sukker.

Bevidst eller ubevidst er sukker noget alle kan lide at spise. Det er ikke alle der ved dette men ved fødslen er mennesket så og sige allerede afhængige af sukker, det er det eneste stof som nyfødte længtes efter.

Det er sikkert mange der kan nikke genkendende til at de føler at de er afhængige af sukker eller af søde ting. Et gammelt dansk ordsprog er også “Han eller hun har en sød tand”. Men hvad folk generelt ikke ved er at man kan blive lige så afhængig af sukker som man kan blive af kokain. Det lyder voldsomt men er ikke desto mindre sandt.

Hvordan passer så bolcher med logo ind i billedet.

Der sker psykologisk er at på grund af at mange mennesker er afhængige af sukker bevidst eller ubevidst vil de føle det som en god ting når hver gang de får noget sukker. Lidt ligesom når en alkoholiker får alkohol føler de en tilfredsstillelse af et behov.

Så når folk får lyst til noget sødt er det en dybere liggende følelse. De får ikke bare lyst stil den syntetiske smag af et bolcher, deres krop vil have sukker.

Når så folk tager et bolcher med logo, er det deres sukker afhængighed der taler til deres underbevidsthed. Og nu kommer marketing’s tricket.

Folks sukker afhængighed får den til at tage et logobolcher, det sidste folk ser før de får deres “belønning” sukkeret, er et firma logo. Dette gør at folks underbevidsthed forbinder firma logoet med noget godt.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *